Stichting Hoofdzaak is niet rijk, elk promotieonderzoek dat we opstarten duurt 3 jaar en kost gemiddeld € 200.000,=. De grootste uitgavenposten zijn de salarissen die worden verstrekt aan onderzoekers ( promovendi), genetisch onderzoek, gebruik van hoogwaardige apparatuur (MRI), kosten voor het bezoeken van congressen en het doen van publicaties. Per jaar geven we ongeveer € 250.000,= uit en eigenlijk willen we liever meer activiteiten ontwikkelen want elk jaar komen er ongeveer 150/200 nieuwe patiënten bij.

Tevens investeert onze stichting in materialen zoals foto-apparatuur om het verloop van het proces te kunnen vastleggen en apparatuur om de patiënten tijdens en na operaties goed te kunnen begeleiden. Binnen het craniofaciale centrum van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam zijn inmiddels 4 promotieonderzoeken afgerond.

Daar craniofaciale afwijkingen niet het onderwerp zijn om bijvoorbeeld met een flitsende t.v. marathon geld op te halen, heeft het bestuur besloten om ter financiering van de eerder genoemde projecten mede het Nederlandse bedrijfsleven te benaderen met de vraag onze activiteiten financieel te ondersteunen. Wij hopen dat u de tijd heeft en neemt om onze website eens te bekijken. De informatie over aandoeningen zal u ongetwijfeld motiveren om over te gaan tot het financieel ondersteunen van onze activiteiten.

Bent u na het lezen van dit alles er al van overtuigd dat u ons wilt helpen dan kan dat op verschillende manieren. Bijvoorbeeld door een donatie op ons bankrekeningnummer IBAN NL15RABO0127727833 van Stichting Hoofdzaak te Rotterdam onder vermelding van uw volledige adres. Als wederdienst bieden wij u aan om, indien u vanaf € 5000,- doneert, uw bedrijf prominent op deze website te noemen c.q. een link naar uw eigen website op te nemen.

Uiteraard zijn er nog vele andere mogelijkheden die wij graag met u bespreken. U kunt hiervoor contact opnemen met een van onze bestuursleden of een bericht sturen naar info@stichtinghoofdzaak dan nemen wij contact met u op.

**********************************************************

For donations outside the Netherlands please use our

IBAN: NL15 RABO 0127 7278 33 or BIC: RABONL2U

**********************************************************